Cari Artikel di Blog Ini

Rabu, 20 April 2016

Pemeritah Malaysia Berikan Anugerah Kehormatan Kepada Laksamana TNI Ade Supandi

Kepala Staf TNI AL, Laksamana TNI Ade Supandi, menerima penghargaan dari pemerintah Malaysia berupa medali dan gelar Darjah Kepahlawanan Angkatan Tentera Kelas Pertama, yaitu Panglima Gagah Angkatan Tentera Kehormatan, di Kuala Lumpur Malaysia, Selasa.

Pemeritah Malaysia Berikan Anugerah Kehormatan Kepada Laksamana TNI Ade Supandi

Kepala Dinas Penerangan TNI AL, Laksamana Pertama TNI Edi Sucipto, di Jakarta, Selasa, mengatakan, pemberian anugerah gelar kehormatan itu, dipimpin Menteri Pertahanan Malaysia, Hishamuddin Hussein, yang dilaksanakan dalam sebuah acara kemiliteran khas Tentera Diraja Malaysia dan dihadiri para pejabat tinggi Malaysia.


Supandi, kata Sucipto, sebenarnya telah menerima penghargaan Panglima Gagah Angkatan Tentera kehormatan sejak 2015, dan saat ini baru berkesempatan menerima penghargaan itu secara langsung.

Selain menerima anugerah kehormatan, kunjungan Supandi ke Malaysia juga menghadiri 15th Defence Service Asia Exhibition and Conference, 18-21 April 2016 di Kuala Lumpur, Malaysia.

Tentera Laut Diraja Malaysia juga berpartisipasi aktif dalam Latihan Bersama Komodo 2016, di Padang, Sumatera Barat, baru-baru ini.  (Antara)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Lazada Indonesia

Berita Populer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
free counters